Eerste stagedag! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva - WaarBenJij.nu Eerste stagedag! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva - WaarBenJij.nu

Eerste stagedag!

Blijf op de hoogte en volg Eva

26 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanochtend ben ik om 8:15 naar stage toegelopen. Het was alweer zo warm dat ik helemaal bezweet aankwam. Ik was er ongv. om 8:50 mooi op tijd! Eerst heb ik kennis gemaakt met mijn 2 begeleiders. Hele aardige vrouwen! Toen heb ik een rondleiding gekregen en daarna in gesprek gegaan over de opdracht en uren etc. Ik heb een vrij grote opdracht van haar gekregen. Ik ga de eerste 2 weken overal meelopen op de groepen, in de ochtend op Kinderopvang en in de middag op de naschoolse opvang. Mijn dagen worden ook van 8 tot 4. Mijn opdracht word een zorgplan opstellen en daarvoor moet ik eerst kinderen opserveren. Kinderen die mij dan qua gedrag opvallen daar moet ik een dan een plan voor maken. En daarnaast moet er een heel groot plan komen voor bijna alle opzichten qua gedrag. Zodat zij kunnen kijken het kind vertoont nu dit gedrag wat kan ik dan het beste doen. Dit is een hele uitdaging want ik heb nog nooit eerder een zorgplan opgesteld. Maar aan de andere kant hebben ze nu nog niks op papier staan dus alles wat ik maak moet een beetje helpen.

Vandaag heb ik zoveel indrukken op gedaan. Het is daar een chaos vergeleken met nederlandse scholen. De kinderen lopen in en uit de klas, er zijn geen lessen waarbij ze helemaal stil moeten zijn. Ook zijn de juffen erg streng en word er veel geschreeuwd. Het geluidsniveau is er hoog! De kinderen daarin tegen zijn erg spontaan en houden van knuffelen en lachen, erg lief allemaal!

Morgenochtend ga ik meelopen op verschillende groepen op de Kinderopvang en daarna weer op de naschoolse opvang maar dan een andere groep bekijken. Ben benieuwd!

Ik lees jullie lieve reacties allemaal, dit doet me echt goed, en dat helpt enorm! :)

  • 26 Mei 2014 - 23:32

    Chantal:

    Leuk eef!! Mooie ervaring dus en een leuke en leerzame opdracht :) hoop dat je nu al weet waar voor je het doet. Zet hem op!!

    Liefss Chantal

  • 27 Mei 2014 - 08:13

    Lydia:

    Wat een geweldige uitdaging! Je krijgt het lekker druk, gooi je er helemaal in, ga er voor! Ik kijk vol spanning uit naar je volgende bericht. Dikke kus.

  • 27 Mei 2014 - 08:36

    Anja:

    Hallo Eva,
    Gisteren via Skype (met Pascal) even gesproken je was erg enthousiast maar ook wel moe van alle indrukken vandaag weer een nieuwe uitdaging succes.
    Liefs Anja

  • 27 Mei 2014 - 10:59

    Dagmar Van Beek:

    Hoi Eva,

    Klinkt alsof je daar heel veel ervaring gaat op doen!
    En dat zorgplan komt vast goed, je hebt genoeg zorgkids gezien op al je stages, daar heb je al genoeg ervaring mee!
    Heb vertrouwen in jezelf!

    Groetjes,

    Je oud stage begeleider,
    Dagmar

  • 27 Mei 2014 - 22:01

    Henri Bonhof:

    Hallo Eva, lijkt een stageperiode met veel uitdagingen te worden. Heel veel succes hiermee. Komt vast helemaal goed. En we blijven je verslagen volgen.
    Groetjes vanuit Wilp!

  • 27 Mei 2014 - 23:42

    Marian:

    Hoi Eva, fijn te lezen dat je goed bent aangekomen. Geniet van alles wat je mee gaat maken. Groetjes, Marian en Bob.

  • 28 Mei 2014 - 15:41

    Wiebe Visser:

    Hoi eva,
    Leuk om tei kunnen lezen, hoe het met je gaat. Een heel werkplan maken lijkt me wat veel, maar je moet je ze daarr maar eens eenpoepie laten ruiken.
    Groetjes uit marum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

(21 jaar) Opleiding Pedagogisch werker niv.4 JZ afgerond.

Actief sinds 14 Mei 2014
Verslag gelezen: 647
Totaal aantal bezoekers 7574

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 09 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: