Het weekend! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva - WaarBenJij.nu Het weekend! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva - WaarBenJij.nu

Het weekend!

Blijf op de hoogte en volg Eva

01 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Vrijdagavond zijn we naar een feest geweest. Het thema was Beauty and the Nerds. De meiden hadden er voor gezorgd dat we een stropdas hadden en een bril. Vier meiden waaronder ik gingen als nerds en 1 meisje ging als beauty. We moesten om 8 uur op de plek zijn waar de partybussen zouden vertrekken. Om iets over 8 stonden de partybussen voor ons klaar. Dit zijn bussen met opendak en geen ramen. Ook staat er kei harde muziek aan, en is er gratis drank. Ik zal een foto toevoegen van de partybus. Er hangt een hele leuke sfeer in de bus, iedereen zingt of danst mee. Eigenlijk ziet er een beetje uit als wilde apen in een kooi, haha! Met de partybus ga je naar het hotel waar het feest verder word gevierd. Hele leuke muziek!

Er werd mij voordat we uit gingen verteld dat er ook stagiairejagers waren. Dit zijn jongens die aandacht geven aan meiden waarvan hun denken dat ze later wel mee met hun naar huis gaan. Deze jongens waren er nu ook, ze gedragen zich heel opvallend en overdreven. Je pikt ze er zo uit. Toch trappen meiden er nog regelmatig in. Als je ze negeert is er niks aan de hand en heb je geen last van ze!

Zaterdag zijn we gaan lunchen in het centrum. Het was er druk in de stad. Er word dan ook veel aan je gevraagd en naar je gefloten etc. Het regende die dag ontzettend veel. Het regenseizoen is begonnen en aan het begin van dit seizoen regent het meeste.

S'avonds zijn we met zijn 5en uiteten geweest. Ik heb kauseband gegeten met kip en satesaus. Kauseband lijkt op friet maar is wat meliger. Ook heb ik een hapje geproefd van de baka bana dit is banaan met daarom heen wat deeg. Erg lekker! Twee meiden gingen daarna naar huis, en wij gingen met zijn 3en coctails drinken.

De mensen zijn hier een beetje traag. Waarschijnlijk passen ze zich aan, aan het weer. We hebben een half uur moeten wachten op de kaart, deze hebben we uiteindelijk van andere mensen gekregen. En toen we wouden bestellen moest ze eerst haar boekje halen. Dan loopt ze nog 6x langs je heen zonder boekje. En als ze dan uiteindelijk komt dan duurt het nog een uur voordat je een coctail krijgt. En 1 van de meiden vertelde dat je dan ook nog vaak de verkeerde voor je krijgt. Maar dit was gelukkig niet zo. Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we nog een film gekeken.

Vandaag zijn we even naar de supermarkt geweest, en misschien gaan we zo BBQ-en en daarna wat drinken aan de waterkant. Dit zit erg gezellig, met muziek en een leuke sfeer!

Morgen ga ik weer lopend naar stage, en daarna krijg ik als het goed is een andere fiets van huisbaas. Fijne weekend nog allemaal!

• 01 Juni 2014 - 18:25

Amy:

Haha eef, leuk die uitdrukking 'Het ziet eruit als apen in een kooi'. Je hebt wel gelijk! Het klinkt alsof je een goed weekend hebt gehad! Ben benieuwd naar de foto's van de omgeving!

Liefs.

• 03 Juni 2014 - 19:35

Saskia:

Hoi Eva,
    Nog maar een weekje in Paramaribo en je zit al midden tussen de stagiairejagers, cocktails en zorgplannen. Het klinkt alsof je je draai al aardig hebt gevonden. Hartstikke goed!
    Leuke huisgenoten volgens mij, zijn het inderdaad verpleegkundigen zoals je dacht of niet?
    Groetjes en veel plezier!

• 04 Juni 2014 - 19:52

Frouwkje Nagel:

Hoi Eva,
    De kop is er af, dat heb je maar mooi weer gedaan. Wat een opdracht heb je zeg! Als je er ietsvoor nodig hebt (observatielijsten / handelingsplanformulieren of zo) Laat het maar weten dan kan ik misschien wel wat voor je ritselen. hier. Wat een feestelijk gezicht, die feestbus.

IK ben benieuwd hoe het werk je deze week is bevallen. Ilse-Marije heb ik je siteadres ook doorgegeven. Ze vroeg er om. We zijn deze week met de klas en de klas van Marijke naar het kamp geweest. Is super goed gegaan. Mooi weer en een heel gezellige en ontspannen sfeer.
    Naast de huifkartocht indianenspelletjes gedaan en 2 echte tipi's gebouwd. Ondertussen puzzelen we met de nieuwe klassenindeling.

Heel veel goeds daar en ik blijf je verhalen lezen! Geniet er van!

Groet,
    Frouwkje Nagel