Afsluiting van de 2de week. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva - WaarBenJij.nu Afsluiting van de 2de week. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva - WaarBenJij.nu

Afsluiting van de 2de week.

Blijf op de hoogte en volg Eva

09 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Vrijdagavond gingen we uiteten bij de Optimist voor het afscheid van Danielle. Hier kon je lekkere pasta's eten op veel verschillende manieren. Het was heerlijk! Daarna hebben we nog een coctail gedronken en zijn we nog langs een casino geweest.

Zaterdagochtend zijn we naar het centrum gegaan, want we wouden foto's maken in traditionele kleding. Maar deze was gesloten. Toen zijn we terug gegaan naar het huisje en ging Danielle haar laatste dingen in haar koffer doen. Toen kwam het afscheid.. Ik kon het goed met haar vinden dus ik vond het echt heel jammer dat ze ging! :(

Daarna hebben Cuny en ik een ijsje gehaald. En daarna zijn we ons klaar gaan maken voor het feest. Een ex collega van papa bij gazelle is hier voor 10 dagen op bezoek, want haar zus word 50 jaar. En 50 word ook hier groots gevierd. Ze had me uitgenodigd om te komen. Het zou half 8 beginnen dus Cuny en ik waren erom half 8. Maar surinamers komen natuurlijk altijd later dan afgesproken dus rond half 9 kwamen er mensen binnen. Wij hebben in de tussen tijd maar een drankje gedronken bij het tentje er naast. We hebben er wel lol om gehad, haha! Daarna begon het feest. Er werden stukjes gedaan, en er was muziek. Er was wel meer dan 200 man in de zaal. De zaal was ook hardstikke mooi aangekleed. En daarna begon natuurlijk het eten. Eerst kregen we hapjes op tafel. En daarna waren er 2 lange tafels vol met eten. Echt gigantisch veel eten! Het was er bijzonder om mee te maken, maar het was ook wel wennen om daar tussen al die mensen zo te zitten.

Zondag zijn Cuny en ik een fietstocht gaan doen. We gingen richting Nieuw Amsterdam met bootjes over gestoken en daarna weer op de fiets. Erg mooie natuur ondertussen! Na Nieuw Amsterdam zijn we naar Mariendal gefiest en hier zijn we nog naar Frederiksburg geweest. Dit was vroeger een koffieplantage. Heel bijzonder om te zien en super mooi bij gehouden. En toen zijn we verder gefietst naar het volgende pontje. Toen we met het pontje weer in Paramaribo aankwamen. Zijn we gelijk naar de MAC gefietst. Het was namelijk een zware fietstocht en we hadden zo last van onze kont en alles. Dat we vonden dat we wel z'n heerlijke MAC flurry hadden verdient! En toen nog het laatste stukje naar het verblijf. Het was echt een gezellige dag, Cuny is een leuke meid! Heb er kunnen genieten van deze tocht.

Sávonds zijn we nog even wezen eten bij het VAT samen met het nieuwe meisje. Ook een leuke meid die al veel heeft gereisd in haar eentje. Dit was het 2de weekend.

PS; de cassave in het andere weekend bericht dat zijn trouwens de boontjes bij het gerecht en de teloh zijn de aardappel frietjes. Ik had me hierin vergist!

• 18 Juni 2014 - 00:09

Saskia:

Hoi Eva,
    Stoer hoor dat je dat durfde om naar zo'n groot feest vol onbekenden te gaan. Dan krijg je wel echt wat mee van het land. Ik herinner me nog dat ik in Engeland toen naar een barn dance ben gegaan. Dat was een soort boerengroepsdans in een zaal met misschien wel 200 mensen. Heel erg gelachen, maar het was ook eng om tussen iedereen door de hele zaal door te moeten huppelen hand in hand met allerlei onbekende jongens!
    Hoe is de stage? Heb je het naar je zin?
    Julia is trouwens geslaagd!
    Groetjes en veel plezier!