samenvatting - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva - WaarBenJij.nu samenvatting - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva - WaarBenJij.nu

samenvatting

Blijf op de hoogte en volg Eva

01 Augustus 2014 | Suriname, Paramaribo

Mijn laatste stagedag was echt heel gezellig, heel veel lieve knuffels en een leuk tshirt gekregen met daarop allemaal tekstjes. Aan het einde was het wel even lastig, ook voor een paar kinderen.

De dag erna ben ik samen met Kamal (taxichauffeur/vriend) pascal wezen ophalen. Hebben wel een tijdje moeten wachten maar toen was het eindelijk zo ver.. Echt zo fijn om hem weer te kunnen vasthouden en weer te zien zonder camera er tussen. We hadden elkaar genoeg te vertellen. Op de terugweg hadden kamal en ik nog een grap met pascal uitgehaald. We hadden afgesproken om bij een hutje te stoppen en dan te vertellen dat we er al waren. Onderweg op een lange afgelegen weg vertelde kamal dat we al in Paramaribo waren, dat dit de stad was waar we door heen reden. Pascal zei; O ik dacht dat het wel wat groter was. Ik kon mijn lach bijna niet in houden maar probeer toch zo goed mogelijk mee te spelen. Op een gegeven moment stopte kamal bij een redelijk huisje en hij zei we zijn er. Pascal en ik stapte uit. Hij wou bijna de kofferbak open doen maar toen zei ik; Pass dit is het nog niet hoor, het is een grap, we zijn nog lang niet in Paramaribo. Hahaha, kamal en ik hebben gelachen. En later vond pascal het ook leuk. De eerste paar dagen samen was wel weer echt wennen maar daarna voelde het weer net als van ouds.

In de tussentijd hebben we al een aantal trips gedaan. We zijn begonnen met Matapica. We werden met een taxi opgehaald, het was een half uurtje rijden. Daarna gingen we over op een bootje. Van die smalle houtenbootjes door de prachtige natuur. Na een klein stukje varen kregen we al heerlijk ergens wat te eten. Daarna gingen we weer verder met hetzelfde bootje. Echt genieten! Toen kwamen we aan bij een hutje, want die avond gingen we in hangmatten slapen. We mochten de middag zelf invullen. Dus zijn we naar het strand gelopen. Tegen een uur of 5 kwamen er nog 3 andere mensen bij onze hut. Ouders met een zoon van 15 jaar. Erg leuke mensen! Na het eten moetsen we nog even wachten.. En rond een uur of haf 10 gingen ze dan opzoek naar de schildpadden. Ze hadden er al snel 1 gevonden. En kregen we de regels te horen en mochten wij ook gaan kijken. Het was een hele grote 1.80 groot, het was echt ontzettend gaaf om die van dichtbij te zien. We hebben het hele process mogen volgen van het op het strand komen tot het eieren leggen en weer terug de zee in gaan. Het was zo mooi!!!

Wij hebben ook nog de trip Brownsberg gedaan met de irenewaterval. Eerst een busreis van 2 uur om er heen te komen. En deze busje zijn wel wat anders dan in Nederland. Toen we daaraan kwamen mocht je nog kiezen of je de makkelijke tour naar de leowatervallen wou. Wat relaxter en makkelijker lopen. Of wat meer klimmen en klauteren en dan naar de irenewaterval. Ondertussen hadden we al mensen ontmoet en deze zeiden dat de irenewaterval het echt waard zou zijn om te gaan doen. Dus wij zijn met hun meegegaan. De heenweg was ontzettend veel naar beneden, echt stijle stukken tussen. Het was maar 2,5 km maar je kon er wel ander half uur over doen had hij gezegd. Het eindpunt was de prachtige waterval. Erg mooi om te zien. Pascal is er nog onder gaan staan. Daarna weer naar boven, dat was echt zwaar. Je voelde al je spieren en het was super warm. We waren blij toen we boven waren. Toen gingen we nog wat eten en rond een uur of 4 terug rijden. De terugweg stonden we in de file dus we waren rond half 8 pas thuis. Intensief dagje!

Morgen gaan we een dagje fietsen met zijn 2en naar Peperpot, een plantage en natuurwandeling. En daarna misschien nog naar het fort van Nieuw Amsterdam. Zondag gaan we een jeepsafari doen, iets wat pascal al heel lang wou doen. Heel erg benieuwd naar! Moet vast mooi zijn in deze natuur.

Ik heb lang nog niet alles verteld maar dat komt wel als ik weer in NL ben. Ik heb ook wel weer zin om naar huis te komen. Maar ik ga zeker deze week hier nog lekker genieten.

Tot gauw lieve lezers!!!

Groetjes Eva
& Pascal

• 02 Augustus 2014 - 13:45

Lydia:

Geweldig, zoveel leuke dingen gedaan! Nog veel plezier de laatste week!